|
,,Формула 1’’ с нови правила
дата: 12/03/2016 17:03ч. 305
|
|
3 бр.
|
|
|
Част от намеренията на главния акционер на Formula One Menagment Бърни Екълстоун са да промени кардинално начина на провеждане на квалификациите за състезания, защото според него надпреварата е станала прекалено скучна и предсказуема. Тепърва ще се обсъждат корекции от стратегическата група, в която влизат Екълстоун и шестте водещи отбора за сезон 2017.
Досегашният модел на елиминация ще бъде заменен от този на пряка елиминация, като постепенно състезателите ще отпадат един по един, започвайки се от най-бавния от последно към най-първо място. Новият формат на състезанието предвижда квалификациите отново да бъдат в три части от 16, 15 и 14 минути. След първите седем минути на първата част ще отпадне първият най-бавен пилот, като след това на всеки 90 секунди ще отпада по още един и така след отстраняването на седем пилота във втората част ще участват останалите петнадесет. Там след шест минути ще отпадне нов пилот и на всеки 90 секунди ще отпада по още един пилот. В третата част ще участват седемте най-бързи като процедурата от предишните кръгове ще се повтори. Най-накрая ще останат двама пилота за последните 90 секунди.
Идеята трябва да бъде одобрена от Международната автомобилна асоциация и е възможно да влезе в сила още на 20 март при първия старт на сезона в Австралия.
,,Идеята е да имаме квалификационна сесия, вариант на която в момента можете да наблюдавате само преди състезание на мокър асвалт. По този начин един или двама от фаворитите ще останат далеч от челото на решетката, което ще е по-интригуващо за феновете. Хората имат нужда от малко разтърсване. „Изглежда аз бях единственият, който беше решил, че трябва да направим нещо за ,,Формула 1“, за да пробудим всички. И може би това се случи“, заяви Екълстоун. Според него, състезанието е станало изключително предсказуемо и е стигнало до ,,най-лошото си състояние в историята“. За него е безмислено да заведе семейството си да гледа подобно състезание: ,,Какъв е смисълът, ако до голяма степен знаеш, че Люис Хамилтън вероятно ще заеме полпозишън и още по-вероятно да спечели състезанието, а другият ,,Мерцедес‘‘ ще бъде на подиума?“
Жан Тод, президента на Международната автомобилна асоциация (FIA) беше призован от Екълстоун да се откаже от контрола върху управлението на спортните аспекти от шампионата. ,,Той може да продължи да се занимава с други работи, но отговорностите за ,,Формула 1“ трябва да бъдат предадени на някой друг“, категоричен бе босът на ,,Формула 1“. Според него FIA е картел, в който двата големи производителя на двигатели имат право на вето по промяна на правилата за 2020г.
Сред промените в правилата за новия сезон бяха и изискванията към отборите да променят изпускателната система, за да може болидите да издават по-мощен рев – след оплаквания от миналата година, че са твърде тихи, а също така и увеличаване на размера на зоната за предпазване на главата в кокпита.
Интерес представлява изказването на Екълстоун по отношение на въпроса за евентуално напускане на ЕС от Великобритания. Той не се притеснява от този факт, нито от това че бизнесът му, базиран в Лондон, може да пострада. ,,Искам да напуснем Европа. Това няма да се отрази по никакъв начин на бизнеса ми. Тук никой няма да почувства разликата. Знам какво даваме на ЕС, но не знам какво той ни дава в замяна“, заяви босът на ,,Формула 1“.
От единайсетте отбора в състезанието осем притежават фабрики във Великобритания. ,,Рено“ произвежда двигателите си във Франция, но централата на отбора е в Оксфордшир. В Италия са разположени ,,Ферари“ и ,,Торо росо‘‘, а ,,Заубер“ е в Швейцария. От базата си в Англия ще бъде управляван и новият американски отбор ,,Хаас‘‘.
През тази година ,,Формула 1‘‘ планира 21 състезания, като осем от тях са в ЕС.
|
КОМЕНТАРИ
|