|
Макларън: Шефът, който замени Форд за супер автомобили
дата: 05/02/2014 00:02ч. 302
|
|
3 бр.
|
|
|
Макларън: Шефът,който замени Форд за супер автомобили
Шефът на автомобилостроителя Майк Фуит, се чувства доволен - неговата компания току що продаде още един автомобил.
Докато повечето изпълнителни директори в автомобилната индустрия е малко вероятно да бъдат твърде фокусирани върху изместването на една единица, тази кола е малко необичайна.
Това е McLaren P1 и струва £ 900,000 ($ 1,5 m) . За тази цена можете да получите много техника и доста скорост.
Това е топ модел от гамата на McLaren Automotive, малък британски производител на спортни автомобили, който е дъщерна компания на съименника си, състезателният отбор от Формула 1.
Научих , че за да се изгради един добър отбор, не могат да си избират много хора като теб самия, вие трябва да изберете хората с широка гама от възможности, които се допълват взаимно
Майк Фиуит.
Фирмата, която г-н Flewitt управлява от Юли насам, прави само една P1 на ден в своя футуристичен щаб в Съри, южно от Лондон. И само 375 P1s ще бъдат направени.
Общо McLaren произвежда седем коли на ден, а останалите са по-евтини варианти модела 12C, който струва около £ 200,000 ($ 330,000) .
Такава малка продукция е в ярък контраст с политиката на предишния работодател на г-н Flewitt - световния гигант Ford, където той е заемал няколко ръководни позиции.
Въпреки това 52-годишният директор описва присъединяването си към Макларън като "невероятна възможност ".
Отдадения " бензинов маняк ", харесва много повече от всичко да кара своя спортен автомобил Lotus Elan през почивните дни с шведската си съпруга Мия, още един любител професионалист на автомобилна промишленост и моторите.
Майк Фиуит има дълга кариера в автомобилната индустрия.
Когато се оженили преди 11 години, един от акцентите им бил една хотелска стая, посветен на моделите Scalextric, където младоженците и техните гости, могли да проведат състезания.
Ако се върнем към детството на Фиуит в Ливърпул, той казва, че още от малък има склонност към всякакви механични неща. С умиление си спомня как си пилеел времето с конструктор, как е играел на гореспоменатия Scalextric, и строил собствените си велосипеди.
Първата си кола, за която е спестявал, той купил след преминаването си шофьорския си изпит на 17.
Неговото образование, в католическата гимназия , било строго, но внушавало чувство за дисциплина, високите стандарти и ценности, демонстрирани му и от родителите.
„Гледам назад към онези дни, с най-висок почитание", казва той. "Всичко, което съм постигнал , го дължа на моите родители ."
Въпреки това, в един момент, изглеждало, че нещата не поемат в правилната посока. Той се задържал в Университета на Ливърпул, само една година , след като разбрал-иронично, че имайки предвид , където той се озовава - че това не е за него.
Ние виждаме себе си като технологична компания, толкова колкото сме и производител на автомобили "
Майк Фиуит
Така че на 21, той опитва различни работни места, за ужас на баща му.
"Тогава получих шанс за стаж като техник във фабриката на Ford в Halewood [близо до Ливърпул] , работих върху производствената линия, и си обожавах работата", казва той.
"Това ме накара да осъзная, че каквото и да правя в живота, ще трябва усилена работа, така че ще трябва да се научите да и се наслаждавате."
Кариера отвъд Англия
Г-н Фиуит скоро открил , че има дар да прави производствените линии по-ефективни, и да управлява екипи.
"Научих, че за да се изгради един добър отбор, не могат да си избират много хора, които да приличат на мен, а трябва да бъдат избирани хора с широка гама от възможности, които се допълват взаимно.”
"Това е най-ценният бизнес урок, който някога съм научил."
Той си извоювал повишение на млада възраст, и процъфтяващата му кариера го довела до там да работи и за други производители на автомобили, включително и Rolls-Roycе, Bentley, преди да се озоват там,от където всъщност е започнал.
Във Форд той в крайна сметка израства до заместник-председател на производство за Форд-Европа, и корпоративен директор за своята група-майка, Ford Motor Company.
Магии следват в Швеция - където той среща своя Volvo инженер и бъдеща жена. „ Ако искате да се справите добре в автомобилното производство, трябва да се преместите в чужбина", казва г-н Фиуит.
Същевременно той не спрял и да се обучава и се квалифицира като производствен и машинен инженер през 1987 г., след постигане на следдипломна квалификация по мениджмънт и управление на проекти в университета в Салфорд през 1996 година.
Преди две години, г-н Фиуит бе търсен от McLaren, първо, за да стане техен главен оперативен директор, а след това бива и повишен в главен изпълнителен директор една година по-късно.
Съдейки от продажбите в чужбина, г-н Фиуит отговаря за дружество, което със сигурност няма проблем с местенето на своите автомобили.
Център на McLaren Technology в Уокинг, Съри , произвежда само един P1 на ден.
В края на миналата година, дружеството откри четири нови шоу румове в Китай, най-големия ръст на пазара, където средната възраст на P1 купувач е само 21.
Фирмата разполага с 1500 служители и годишни приходи от £ 300 м ($ 493 м), и въпреки че не може да се види нагледно, г-н Flewitt казва, че е била печеливша през 2013 година.
"Ние изнасяме около 90% от колите , които правим ", казва той," като САЩ, все още е най-големият ни пазар по обем."
Но по време на нарастващата загриженост за околната среда, дали високоскоростните супер автомобили са анахронизъм?
"Означава ли, че заради зеленото движение, трябва да се откажем от всички неща, които ни забавляват?" пита г-н Фиуит ."Не, това означава, да се забавляваме, но отговорно."
Футуристичния щаб McLaren се намира в селото Surrey.
И така на McLaren P1 всъщност е хибрид, който е способен да се „плъзга” безшумно из града само на електрическа енергия, като развива от 0 до 62mph (100km / h) в рамките на три секунди, и теоретичната му максимална скорост от 217mph (347km / h) .
"Една ефективна мощност е по-чиста и по-екологична", твърди г-н Фиуит. "Ние виждаме себе си като технологична компания, толкова колкото сме и просто производител на автомобили.
|
КОМЕНТАРИ
|