Как света се справи с финансовата криза след 1944г.

публикувано от administrator на дата 10/07/2014 16:07ч.  Прочетена 153

   1 бр.   

През юли 1944 г., държавниците на големите световни сили се събират на конференция в курортното градче Бретън Ууд в Ню Хемпшир, САЩ. Целта на конференцията е да се обсъдят проблемите и предизвикателствата на следвоенната световна финансова система. Икономисти и политици решават да въведат т.нар. Бретън-Уудска система, след което се създават Международният валутен фонд (МВФ) и Световната банка (СБ), определя системата на фиксираните валутни курсове.
Основният замисъл на конференцията е да се намери начин за преодоляване на хаоса във финансовата система в периода между двете световни войни (1918-1939 г.), сривът на Златния стандарт, Голямата депресия и възхода на протекционизма.
Съгласно Бретън-Уудската система всички валути са с фиксиран курс към долара, а доларът от своя страна – към златото. Валутните движения са строго ограничени, за да се избегне спекулата. Благодарение на тази система в продължение на две десетилетия светът се радва на бърз икономически растеж и липса на каквито и да е сериозни финансови кризи.
САЩ не полага усилия да придържат монетарната политика към златото. През 1971 г. президентът Никсън премахва връзката на долара със златото и системата на фиксираните валутни курсове се срива.
МВФ и СБ все още функционират, но всяка една от тези организации получават сериозни критики, и то не само заради факта, че те манипулират бедните страни. МВФ е критикуван и за това, че кредитите, които отпуска са за сметка на строги политически и икономически условия и че не зачита последствията за населението на държавите кредитополучателки.
Световната Банка, която основно отпуска заеми на развиващите се страни, е критикувана за това, че не помага за социалната и екологична политика на съответните държави.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама