Манипулирането помага в управлението

публикувано от administrator на дата 08/07/2014 12:07ч.  Прочетена 118

   1 бр.   

Да манипулираш и да те манипулират обикновено има негативно значение, но всъщност може да бъде полезно и за двете страни. В управлението на служителите, манипулирането може да допринесе много за работния процес. Най-общо може да кажем, че има два типа хора: тези, които могат да взимат решения сами и са лидери и тези, които нямат цел и посока и трябва да бъдат наставлявани. Първият тип са целенасочени и вършат задачите си по-бързо и ефективно. По изследвания, първият тип представляват само 20% от всички хора.

Ако един мениджър иска да задържи първата група служители, трябва да следва няколко прости правила. Съвестните и талантливи служители трябва да получат обратна връзка за свършеното от тях и да видят резултата от работата си, защото в противен случай ще се демотивират и ще претупат следващата задача. А при първа възможност ще напуснат.

Манипулацията от страна на мениджърите спрямо служителите има три основни стъпки:

Мениджърът трябва да има информация за служителя, да определи какъв тип характер е служителя, да познава силните и слабите му страни, да знае какво го мотивира, да знае и проблемите му.

След това мениджърът трябва да предложи на служителите това, което ги мотивира. В теорията на манипулацията това се нарича „примамка”. Има два подхода, които можем да приложим. Единият подход е да влезете в ролята на дете, другият е да влезете в ролята на родител. Ако мениджърът избере първия подход, той ще мотивира служителите с реплики от сорта: „Ти си по-оправен от мен. Вършиш тази работа всеки ден и знаеш как става”. Хората обичат да се чувстват значими и ценени, затова тази манипулация действа безотказно.
Другият подход, в който мениджърът влиза в ролята на родител, се осъществява като се показва загриженост, справедливост, строгост. Мениджърът трябва да използва реплики като „Доволен съм от теб. Вярвам в твоите способности и умения.”.

Последната стъпка е наградата за свършената работа. Ако сте изпълнили стъпките на манипулацията, би трябвало служителят да върши всичко с лекота. Ако постигнатият резултат е положителен, мениджърът трябва да покаже своята благодарност към служителите и да ги награди с похвали или с материални придобивки.

В повечето случаи мениджърите не са добри психолози и трудно могат да анализират нуждите на служителите си сами. Ето защо, повечето от тях трябва да ползват съвети на специалисти.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама