Национална кампания на KWIAT за профилактика на детското зрение

публикувано от admin на дата 25/09/2015 16:09ч.  Прочетена 183

   3 бр.   

Кампания за профилактика на детското зрение, която обединява усилията на оптичния бранш и водещи институции, ще се проведе в цялата страна от 1 септември до 31 октомври 2015 г. Инициативата е на българската марка очила KWIAT и се реализира с подкрепата на Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието и науката и над 150 оптики в България. Кампанията ще популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и ще даде възможност на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат безплатен скрининг на очите в оптики и медицински центрове в цялата страна. Целта на скрининга е да бъдат идентифицирани децата, които имат някакъв проблем със зрението и те навреме да бъдат насочени за преглед при офталмолог.
Кампанията се провежда за трета поредна година и предвижда да достигне до над 2000 училища в страната чрез 28 Регионални инспекторати по образованието. Лице на кампанията е младата и талантлива певица и актриса Марина Кискинова. Известни личности от различни сфери – музика, спорт, медии и др. заедно със своите деца ще бъдат ангажирани като посланици на кампанията и предстои да бъдат обявени. Те ще заявят отговорното си отношение към детското зрение, като участват в специално събитие – ревю с очила, планирано за 29 септември в София.
В рамките на кампанията ще бъде разпространена полезна информация, включително тревожните сигнали, които родители и учители е добре да следят, както и съвети за грижата към очите от най-ранна детска възраст. Често децата много успешно прикриват различни зрителни дефицити (те самите не знаят, че не виждат добре) и в училищна възраст тези състояния биват тълкувани нерядко погрешно като недостиг на внимание, свръхактивност, неспособност за учене и др.
Широко разпространено е мнението на специалистите в грижата за очното здраве, според които проблемите със зрението при децата ще стават все по-актуални предвид сериозното навлизане на новите технологии във всекидневните занимания, свързани с учене и свободно време при деца и младежи.
В рамките на кампанията е предвидена специална анкета (съгласувана със специалисти – офталмолог, оптометрист и оптик), която да бъде попълвана от родители онлайн на адрес: www.kwiat.bg и в оптиките, където се извършва безплатен очен скрининг. В резултат от кампанията, освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, ще бъде събрана важна информация за състоянието на зрението на децата в предучилищна и училищна възраст. Такава актуална информация към настоящия момент липсва.
Терминът скрининг означава пресяване и именно това е неговата същност – чрез тестове, осигурени за всички, които биха могли да бъдат в риск от развиване на дадено заболяване, да се определят онези с по-висок риск и да им се предложи допълнителна информация, доуточняващи изследвания и ако е необходимо, лечение. Скринингът с авторефрактометър позволява добра предварителна оценка на зрителната острота и е подходящ за деца в училищна възраст. Децата, при които този тест за обективна рефракция покаже отклонения от нормата, е много вероятно да имат нужда от корекция на зрението. За тях ще бъде препоръчано да посетят офталмолог за обстоен преглед.
Информация за оптиките и медицинските центрове, където ще се извършва скринингът, можете да намерите на сайта на KWIAT - www.kwiat.bg

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

Дата:27/09/2015 09:09 ч. от Велина

Хубава инициатива!

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Колите с двигател с вътрешно горене – забранени в някои държави

Много страни взеха решение да наложат забрана за ползване на автомобилите с двигатели с вътрешно горене....

14/12/2015 10:12 ч.

100 000 долара коледен бонус

За група американски служители тази Коледа ще е повече от прекрасна, защото ще получат огромни бонуси от своя ръководител....

14/12/2015 10:12 ч.

10 млрд. евро България ще получи от Европа

а пресконференция, след срещата си с вицепремиера на България, еврокомисарят по регионалната политика Корина Крецу сподели, че нашата страна ще получи сумата от 10 млрд. евро за новия програмен период....

14/12/2015 10:12 ч.

Facebook at Work ще стартира до няколко месеца

След като премина години на тестове новата версия на Facebook at Work, чиито потребители са най-вече от бизнес сектора, ще бъде пуснат през идните няколко месеца....

12/12/2015 13:12 ч.

Откриват българска енергийна борса

На 11 декември министърът на енергетиката откри демонстрационна тестова сесия на Българската енергийна борса....

12/12/2015 13:12 ч.

"София Тех Парк" отвори врати

Модерният технологичен център бе открит на 11.12.2015 г. За построяването му до момента България е инвестирала над 100 млн. лв. ...

12/12/2015 13:12 ч.

Новите винетки ще бъдат пуснати в търговската мрежа от 15 декември за 2016 година

97 лв. ще струва годишната винетка за леки автомобили през 2016 г. Досега тя бе с цена от 65 лв. Седмичната винетка за леките коли ще бъде 15 лв., а месечната поскъпва от 25 лв. на 30 лв....

11/12/2015 09:12 ч.

Цената на бензина пада под 2 лв. след Нова година

Това поевтиняване на горивата ще бъде резултатът както от драстичното поевтиняване на петрола на световните пазари през последните дни, така и от ежегодния спад на търсенето от потребителите след празниците....

11/12/2015 09:12 ч.

Таксите при плащане с карта ще бъдат намалени

От 09.12.2015 г. влиза в сила новата ценова такса при операции с банкови карти. Тя се ограничава до 0,3 на сто от стойността на покупката. ...

11/12/2015 09:12 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама