Оръжейната индустрия е увеличила износа си

публикувано от admin на дата 30/05/2014 12:05ч.  Прочетена 161

   1 бр.   

Средно около 60 млн.лв. са годишните разходи на нашата армия за покупка на оръжие,боеприпаси и резервни части за поддръжка през последните 3 години. Едва 30% от тези суми отиват при българските производители на военна техника, останалите са за вносни стоки, предимно за авиацията.
Тези данни бяха съобщени от директора на Дирекция „Инвестиции” в Министрерство на отбраната, по време на оръжейното изложение „Хемус 2014”, което се провежда в Пловдив. Според отчетите нашите производители в сектора са излезли от кризата, като бележат ръстове в продажбите за износ.
През 2012 г. експортът на специална продукция е 219 млн.лв., а през 2013 г. достига 233 млн.евро.
Според думите на заместник-министъра на отбраната, нашата оръжейна индустрия може да разчита на бюджет от 2.3 млрд.лв. за осъществяване на 55 цели до 2030 г. В момента средствата за армията са недостатъчни, но положението е същото за още 15-16 войски в ЕС. Той допълва още, че тази година е ключова за армията ни, тъй като най-сетне трябва да вземем решение какъв изтребител ще вземем за въоръжение и това е в прерогативите на Народното събрание.
Организаторите на „Хемус 2014” определят оръжейната изложба за по-успешна от предходната, защото са увеличени закритите изложбени площи с 18 на сто, а откритите с 451%. Освен това взимат участие 39 български фирми и 16 чуждестранни компании, включително две, които произвеждат изтребители. На изложението ще присъстват военни и търговски делегации от 20 страни, сред които представители на държави от НАТО, ЕС, Азия, Близкия изток и САЩ.
Според Петър Чолаков, който е член на Борда на директорите на „Оптикс”, българските компании са реалисти по отношение на възможностите за продажба. В последните 8 години дружеството е продало уреди за нощно виждане, термовизионна техника и оптични прицели на стойност малко над 10 млн.лв. Тяхната компания е без външна конкуренция за българския пазар, защото изпреварва останалите с възможностите си за обслужване на място на системите за наблюдение.
Предимно чуждестранни фирми, включително и от Китай, проявяват интерес към „Оптикс” на изложението. Наскоро ръководството на панагюрското дружество съобщи, че влага 6 млн.лв. в смесена компания в Малайзия, където ще се произвеждат изделия за местната армия и полиция.
Оръжейниците от МВЗ-Сопот, също не смятат, че българката войска в момента е в състояние да купи значителни количества от тяхната продукция. Според тях средно годишно само 5 на сто от оръжията остават у нас, които предимно се ползват за обучения. Всичко останало е за износ.
Причината за това не е само в бюджета на армията, но и във факта, че през годините сме успели да натрупаме значителни количества от боеприпаси, които още могат да бъдат използвани.
На „Хемус 2014” са изложени въздушни и сухопътни роботи, които са приложими във войската. Разработките са направени от научни сътрудници от Технически университет- филиал Пловдив. Цената на един такъв може да започне от 5000 лв. и да достигне 50 000 лв. в зависимост от функциите, с които потребителят иска да бъде натоварена машината.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама