Пазарът на взаимните фондове отново се раздвижи

публикувано от admin на дата 07/05/2014 14:05ч.  Прочетена 155

   1 бр.   

Взаимните фондове станаха отново атрактивни заради ниските лихви по депозитите и възстановяването на финансовите пазари. Активите им в България надхвърлят 1.2 милиарда лева, а в най-тежките моменти от кризата бяха наполовина. Най-голяма динамика се наблюдава при банките, където има преливане на клиенти от депозитни към инвестиционни продукти. Доходността на фондовете надвишава в пъти тази на влоговете.
Към 29 април активите на членовете на Българската асоциация на управляващите дружества (БАУД) възлизат на 826 милиона лева. Фондовете на Schroders, Райфайзенбанк, Пощенска банка и „Сосиете Женерал” носят над 120 милиона лева, с което инвестираните средства от местния пазар надхвърлят 1 милиард лева. Въпреки това вложенията в този продукт са много по-малко в сравнение със средното за региона и Европа. Нашите домакинства продължават да държат над 90% от спестяванията си в депозити, но заради спада на лихвите тенденцията се променя. Сега се наблюдава голямо раздвижване и това е само началото на процеса по преливане на спестители към по-доходоносни инвестиционни продукти. Експерти отчитат, че ръстът е малък в сравнение с този, който е очакван, но според тях има ясна тенденция по намаляне лихвите на влоговете.
През последните 12 месеца най-бързо се увеличават активите на фондовете, които предлагат банките. Това се дължи на доходността им, но не трябва да се подценява фактът, че много клиенти се преориентират към фондовете и пренасочват част от вложенията си именно там. Инвеститорите предпочитат нискорискови договорни фондове, вместо депозити. Голямо преимущество е, че те предлагат ежедневна ликвидност. Корпоративните клиенти предпочитат да инвестират оборотните си средства там, отколкото да ги държат в разплащателната си сметка. Те могат всеки работен ден да закупят и продадат дяловете си.
Банкови експерти отчитат, че причината за растежа при тези продукти е, достъпът до клиентска база чрез клоновата мрежа в страната. Според тях фондовете дават допълнителен тласък за удовлетворяване на клиентския сегмент, тъй като стандартните продукти не могат да го покрият.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама