Рекламна идея утрои кръводаряването в Азербайджан

публикувано от admin на дата 06/06/2014 12:06ч.  Прочетена 171

   1 бр.   

Мечта на всеки маркетолог е да създаде кампания, с която да насочи вниманието на клиента към марката, но и да постигне благородна цел. Национален резултат е създаването на социална промяна.
Наскоро една проста, но ефективна рекламна идея от Азербайджан успя да го стори.
В страната се раждат най-много деца в света с таласемия. Те имат нужда от редовно кръвопреливане. Големият проблем е, че има дефицит на донори.
Рекламна агенция Y&R в Москва сключва договор за партньорство с телекомуникационния оператор в Азербайджан Nar Mobile. Агенцията взема решение да свърже маркетинга на компанията с проблема. За тази цел тя изработва гривна на име Donor Cable, която свързва два смартфона и предлага от единия да се прелива енергия на другия. Кампанията носи мотото „Дари енергия, за да спасиш телефон, дари кръв, за да спасиш живот”.
Гривните са раздавани заедно с покупките на смартфони с операционна система Android от магазините на телекомуникационния оператор. Недалеч от тях са разположени мобилни центрове за кръводаряване. В тях клиентите са могли да се решат и да дарят кръв веднага, докато проблемът е все още в ума им.
Тази кампания увеличава кръводаряването в Азербайджан с 35%. Маркетинг наблюдателите от цял свят я оценят високо.
Блогърът Тимос Полихрониадис отбелязва, че идеята много напомня на друга бразилска агенция Leo Burnett, която провежда кампания с името Tailor Made. Въпреки това, имитацията получава зелена светлина и отлична оценка, заради мощния социален ефект от рекламата.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

Дата:09/06/2014 15:06 ч. от Велина

Не е важно, че идеята е взаимствана от друга. Важен е крайният резултат, който в случая е повече от успешен.

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама