S.A.V.E - новата тенденция в маркетинга

публикувано от administrator на дата 05/08/2014 13:08ч.  Прочетена 127

   1 бр.   

Моделът „маркетинг микс” е създаден през 1960 година от Джереми МакКарти. Известен е като четирите П-та (4P) и се състои от компонентите: продукт (Product), цена (Price), промоция (Promotion), място/дистрибуция (Placement).
Дигитализирането на обществото и навлизането на интернет в ежедневието, правят този бизнес модел архаичен и неефективен. През последните години маркетолози използват модела S.A.V.E. (Solution, Access, Value, Education).

S (Solution) – Решение
При разработката на нов продукт, компаниите вече се насочват към услугата и предназначението му, тоест дали продуктът ще задоволи нуждите и потребностите на клиентите.

A (Access) – Достъп
Мястото на бизнеса вече не е от значение. Компаниите трябва да разширят достъпа на потребителите до техните продукти и услуги глобално. Обикновено се използват онлайн магазини и онлайн канали за комуникация.

V (Value) Стойността

Всеки потребител прави разлика между цена и стойност. Продуктът ви може да е прекалено скъп, но ако има стойност, това няма да му попречи да се продава добре. Ако потребителите знаят, че продуктът ви е с висока стойност, те са склонни на компромис с цената.

E (Education) Обучение
Потребителите трябва да имат достъп до информация за продуктите и услугите. Чрез основните комуникационни канали (уебсайт, блог, социални мрежи) компаниите трябва да образоват своите потенциални и настоящи клиенти за предимствата на продуктите и да представят по-обширна информация за своята дейност. Това изгражда доверие между потребителите и компанията и е основна стъпка за растеж.


Традиционният маркетинг микс вече не е приложим.. Моделът S.A.V.E. постепенно заема неговото почетно място.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама