СПА-туризма превръща страната ни в целогодишна дестинация

публикувано от admin на дата 09/06/2014 13:06ч.  Прочетена 150

   1 бр.   

Една от препоръките в Стратегията за развитие на туризма, изготвена от Министерство на икономиката е, хотелите по морето да излязат от модела ол-инклузив и да се насочат към СПА-туризма. По този начин страната ни може да стане целогодишна дестинация и да привлича повече туристи.
България разчита предимно на морски туризъм, който носи около 70% от приходите в бранша. Тази тенденция се очаква да се запази, а броят на гостите от чужбина да се увеличи в следващите години.
Министерство на икономиката е изчислило, че през 2020 г. страната ни ще бъде посетена от 9 млн. чужденци, а през 2030 г. от 12 млн.
Световна тенденция е увеличаването на възрастта на туристите. Поради тази причина България трябва да разработи продукти, който са подходящи за хора в по-зряла възраст, като балнео и СПА процедури.
С нашите над 600 минерални извора, се нареждаме на второ място в Европа след Исландия по минерални ресурси.
Според генералния секретар на Световната организация по туризъм, ние имаме изключителни ползи и затова трябва да се научим да прилагаме естествените ресурси, с които разполагаме, защото те са безплатни. По думите му това, което е необходимо да подобрим е само инфраструктурата-ресторант,хотел,кафене,магазин.
Стратегията на правителството включва обектите за настаняване да предлагат повече медицински и профилактични програми, които съчетават почивка на морето с лечение.От бранша веднага контрират, че няма ясна регламентация какво точно е СПА-хотел или курорт. Поради това често, когато мястото за настаняване разполага с център за красота, се закичва с названието СПА-хотел.
И държавата и съсловието споделят мнението, че това е средство за удължаване на сезона и за развитие като целогодишна дестинация. Не е за пренебрегване, че има и още една съществена полза- идват по-платежоспособни туристи.
С големия си ресурс от лечебни минерални води, съчетан с модерни хотелски бази, страната ни има възможност да се превърне в „Център на здравето в Европа”.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама