Започна строителството на най-големия туристически обект на морето

публикувано от admin на дата 08/05/2014 11:05ч.  Прочетена 553

   1 бр.   

Слънчев бряг и околностите му преливат от ваканционни проекти заради руските купувачи. За сметка на това напоследък липсва строителството на хотели в курорта. Преди 6-7 години отшумяха големите инвестиции и оттогава базата предимно се обновява. Въпреки това има и малобройни изключения.
Последното от тях е стартиралия през декември строеж на един от най-големите хотелски комплекси по Черноморието- RIU Helios Paradise, който се намира между Слънчев бряг и Несебър. Инвеститор е компанията „Тера тур сервиз”, която е свързана с Валентин Златев. На първия етап ще бъдат вложени 100 милиона лева. По план са предвидени да бъдат изградени четири и петзвездни хотели, които ще се намират сред паркове, ресторанти, атракциони и басейни на обща площ от над 162 декара.
По този начин Южното Черноморие е на път да се сдобие с нов хотелски гигант, който е ориентиран към семейния туризъм.
Повече от успешна е сделката на „Тера тур сервиз”, която през 2011 г. успя да приватизира болница за рехабилитация (СБР) „Свети Влас- Слънчев бряг”.
Тогава срещу 3.75 милиона лева, компанията придоби 75% от акциите на дружеството, собственик на санаториума, заедно с включените в активите му земи. Мястото е уникално, тъй като се намира на първа линия на морския бряг и в подножието на Стара планина.
След това фирмата закупи останалите 25% от болничното заведение, а в края на 2006г. получи концесията на близкия плаж за период от 16 г.
От „Тера тур сервиз” споделят, че са имали планове строителството да започне още през 2007 г., но заради кризата, течащите по това време инвестиции в голф комплекса в Правец и отливът на основните туристически пазари, са отложили строителството. Така неговата реализация започна в края на миналата година.
Проектът включва три хотела, които са ориентирани към пазара на семейните почивки. Както за останалите обекти на компанията в Обзор, Слънчев бряг и Правец, така и за този също е подписан договор за управление с веригата RIU.
Първият от тях ще бъде семеен клубен хотел с 4-звездна категория. Неговият капацитет ще бъде с над 600 стаи, като част от тях ще бъдат нещо средно между студия и апартаменти. Ще има обособени площи за децата и родителите.
Проектът ще работи със системата “all inclusive”- всичко включено в цената. В нея ще влизат ползването на заведенията, баровете и атракционите в рамките на комплекса. В първия етап са предвидени за изграждане четири ресторанта, включително такива с тематична кухня, различни барове, един от които ще се намира на плажа, както и типичния за RIU салон за игри и развлекателни програми за почиващите. За първи път ще бъде изграден и клуб за тинейджърите, също така е предвиден и спортен център. Басейните също ще бъдат четири, а на един от тях ще бъде изграден аквапарк за децата.
Проектът се финансира със собствени средства и заем от Уникредит Булбанк. Вложените пари се очаква да бъдат върнати за период от 10 години.
Предвижда се комплексът да заработи през май следващата година. Ако инвестицията се окаже успешна, ще се планира и следващият който ще включва 5-звезден и 4-звезден хотел с още атракциони, барове и заведения, както и малък търговски център.
Тази инвестиция е новина не само за Слънчев бряг, но и за морския туризъм като цяло. Вълната от големите проекти отшумя след завършването на повечето от тях през 2005-2009 г.
Един от основните играчи по онова време беше „Сигма кепитал”, която е собственик на Melia Grand Hermitage в Златни пясъци със 728 стаи и комплекса Sol Nessebar Resort, който включва три хотела с общо 940 стаи.
Последния по-голям обект, който е построен е „Аква невис” в Слънчев бряг, който се простира на 20 хиляди квадратни метра разгърната площ и беше завършен през 2012 г.
Основната част от инвестициите на ваканционния пазар се оформят от апартаментните сгради. Инвеститорите се преориентират към морето заради интереса на руските купувачи. Тези проекти носят значително по-бърза възвращаемост в сравнение с хотелите.
Според управителя на „Сигма кепитъл” един хотел има много повече ползи за икономиката като заетост и приходи от туризъм в сравнение с жилища за продаване по морето. Според него възвращаемостта е бавна, а банките отказват да отпускат такива кредити и това прогонва инвеститорите.
Комплексна е причината, поради която в последните години има отлив на строителство в морските курорти. От една страна е икономическата криза, от друга предпазливостта на финансовите дружества към такива рискови начинания, а от трета спирането на инвестициите от страна на чуждестранните туроператори.
От бранша споделят, че в момента британските и германските туристи остават ключови за хотелския бизнес. Управителят на RIU Helios Paradise казва, че вече имат подписани предварителни договори с международни представители от тези страни. Той допълва, че се наблюдава леко завръщане на скандинавските туристи. Увеличава се и броят на поляците, докато при руския пазар положението е критично заради събитията в Украйна.
И за него, и за други собственици на висока категория хотели в Слънчев бряг имиджът на курорта като място за алкохолен туризъм е доста преекспониран. Според тях е по-голям проблема с инфраструктурата на курорта, в която не се инвестира достатъчно.
Слънчев бряг си остава най-популярния български комплекс и добрата база се пълни. От „Тера тур сервиз” отчитат средна заетост за сезона 74%, като в пиковите месеци надминава 90%.
От компанията поясняват, че за да възвърнат инвестицията си в RIU Helios Paradise, трябва да имат заетост от 82%. Те определят това ниво като постижимо.
От дружеството допълват, че изграждането на модерни комплекси спомага за добрия имидж на България, а ако се прави целенасочена и по-атрактивна реклама на страната ни, ще се превърнем в предпочитана дестинация за туризъм.
Според управителят на „Сигма кепитъл” качествената туристическа услуга у нас е с много малък капацитет и отделните инвеститори трудно могат да се възприемат като конкуренти по между си. За такива той посочва външните пазари и съседните страни.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама