Жените у нас издържат мъжете

публикувано от admin на дата 18/03/2015 17:03ч.  Прочетена 127

   1 бр.   

Данни на Националния статистически институт относно работната сила през 2014 г. показват, че мъжете по-често остават без препитание и разчитат на жените да поемат издръжката на семейството.
221 400 са представителите на силния пол от общо 384 500 регистрирани безработни. Дамите, които са записани в бюрата по труда са 163 100. Наблюдава се намаляване на коефициента на безработица с 1.5% спрямо 2013 г. Така той достига 11.4%, като при мъжете е 12.3%, а при жените – 10.4%.
В последните 10 г. е имало само 3 години, когато мъжете са били по-заети от нежния пол. Това са 2006 г., 2007 г. и 2008 г. От 2009 г. насам настъпва промяна и безработицата при мъжете започва да расте.
Това се дължи на няколко причини. Установено е, че в годините на криза жените са по-гъвкави на трудовия пазар и успяват по-лесно да си намерят препитание. Освен това те са склонни да приемат работа, която не отговаря на тяхното образование и квалификация и която е по-ниско платена. Мъжете правят по-трудно компромиси. В допълнение има много професии, които са феминизирани и където има глад за кадри. Там работят предимно жени. Такива професии са най-вече в сферата на образованието и услугите.
През последната година се наблюдава покачване на коефициента на заетост при мъжете с 1.7% , а при жените с 1.3%. Заетите лица на възраст между 20 – 64 г. са 65.1%, което е с 1.5% повече спрямо 2013 г. Най-голямо повишение на заетостта с 2.6% е регистрирано при възрастовата група между 55 – 64 г.
Въпреки това продължава да бъде тревожен фактът, че 232 500 души, или 60.5% от всички регистрирани в бюрата по труда, са без препитание от една или повече години. В размер на 6.9% е коефициентът на продължително безработните. При мъжкия пол е 7.7%, а при женския – 6%. 188 700 души на възраст 15 – 64 г. са обезкуражени. Това са хора, които искат да работят, но не търсят активно препитание, тъй като не вярват, че ще намерят такава.
12.9% е относителният дял на лицата, между 18 – 24 г., които са напуснали рано образованието и обучението си. Над 30% от младите хора, които са на възраст 30 – 34 г. са висшисти.

 

КОМЕНТАРИ напиши коментарнапиши коментар

 

ДРУГИ НОВИНИ

Най-важната информация през изминалите дни      

Lufthansa вдига цените на билетите с повече от 5% през септември

С повече от 5% ще увеличат цените на самолетните билети Lufthansa от 1 септември. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнесклиматът у нас се влошава

Данните на НОИ показват, че бизнесклиматът у нас се влошава за пръв път от пет месеца насам....

01/07/2015 09:07 ч.

КЗК проверява Pizzetti дали са италиански

КЗК се самосезира да провери продукта на „Чипита България” – Pizzetti, дали се прави по италианска рецепта. ...

01/07/2015 09:07 ч.

Бизнес кредитите достигнаха до най-ниското си ниво за 6 г.

Фирменото кредитиране се е свило до най-ниските си нива за последните 6 години, въпреки рекордно ниските лихви. ...

30/06/2015 09:06 ч.

10 000 туристи са посетили остров Св Анастасия през този сезон

От откриването на сезона близо 10 000 туристи са посетили остров Св. Анастасия. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Искат да станат майки 77% от жените

Проучване на агенция „Екзакта Рисърч груп” от този април показва, че 77% от жените в репродуктивна възраст, които все още нямат деца, са си поставили за главна цел в живота да станат майки. ...

30/06/2015 09:06 ч.

Най-популярният киногерой е Индиана Джоунс

Класация на сп. „Емпайър” определи археологът Индиана Джоунс за най-популярния герой на световното кино. ...

29/06/2015 09:06 ч.

Готвят матури за учителите и директорите

От външни оценители ще се атестират учителите и директорите на всеки 4 години. ...

29/06/2015 09:06 ч.

САЩ разполагат военнна техника у нас

Министърът на отбраната на САЩ - Аштън Картър заяви, че ще разположат танкове, артилерия и друго военно оборудване в източната и централната част на Европа....

29/06/2015 09:06 ч.

 

 

 

Виж всички новини

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама

 

 

СОЦИАЛНИ МРЕЖИ

Последвайте ни в социалните мрежи и споделяйте информацията,която ви вълнува

РЕКЛАМА

Винаги актуална реклама