|
Ренесансът на Фаринети
публикувано от admin на дата 13/06/2014 17:06ч. 242
|
|
2 бр.
|
|
|
59-годишният предприемач Оскар Фаринети, основател и главен собственик на веригата от гастрономични бутици Eataly е изградил бизнес империя върху нещо, което от векове се счита за един от основните природни ресурси на Италия - италианската кухня. „Веригата създава добро име на италианците в цял свят” казва Фаринети.
Неотдавна премиер-министърът на Италия Матео Ренци заяви, че би искал да прилича на предприемача
Предприемачът прави впечатление на праволинеен и пробивен човек. Според него Италия притежава два основни ресурса - художественото наследство на италианския Ренесанс и етническото разнообразие на групите, населяващи различните региони на страната. Ястията от Италианската кухняса разнообразни и се продават успешно в много държави, защото се приготвят лесно в домашни условия, за разлика от блюдата на френската кухня, която е родена в ресторантите. Може да изядете порция великолепни спагети в ресторанта, а след това, на път за вкъщи, да си купите малко зехтин, босилек и качествена доматена паста. От тези съставки с лекота ще приготвите същите спагети и в дома си. Но ако сте яли фоа гра във френски ресторант и след това се опитате да пресъздадете това ястие, най-вероятно ще ви се прииска да разбиете главата си в стената, защото нищо няма да се получи, казва Фаринети.
Фаринети започва предприемаческата си кариера с търговия с перални машини. Той е един от създателите на веригата магазини за битова техника UniEuro. В моите представи пералнята е вълшебно сандъче, което изчиства бельото. Чувствах се истински вълшебник. Впрочем, винаги възприемам поетично това, което правя, казва той.
В партньорство с прочутия американски готвач Марио Балати, Фаринети създава магазин Eataly,смятан за храм на италианската кухня в Ню Йорк, намиращ се на Пето авеню. Почти половината готова храна, която се предлага в него, е приготвена от местни продукти. Днес Eataly има 13 магазина в Япония, два в САЩ, по един в Дубай и в Истанбул и единадесет в Италия. Предприемачът възнамерява да открие търговски обекти още в Москва и в Сао Паолу. През 2015-а той възнамерява да стъпи и на пазара в Лондон, чрез съвместно предприятие с веригата от британски универсални магазини Selfridge. Фаринети заявява: Ние сме последователи на Марко Поло и Христофор Колумб и можем да привличаме клиенти както на Изток, така и на Запад. Ние сме като врата, която се отваря и в двете посоки.
По предварителните оценки през тази година печалбата на Eataly ще надхвърли 400 млн. евро. Освен дистрибуцията на собствените си брандове веригата дава възможност и на малки италиански производители да търгуват продукцията си чрез нейната мрежа. Хранителните продукти, които произвежда и продава Фаринети, са в традициите на пиемонтската кухня. Семейството на предприемача живее в град Алба, където се намират и сладкарските предприятия на Ferrero, произвеждащи Nutella, TicTacs и Ferrero Rocher.
Плановете на Фаринети са свързани с предлагане на акциите на Eataly на Миланската борса. Това вероятно ще стане след откриването на световното изложение Expo-2015, посветено на производството на хранителни продукти. Очакванията са събитието да вдъхне нов живот на италианската промишленост. Трябва да увеличим два пъти туристическия поток и да удвоим износа на хранителни селскостопански продукти - твърди Фаринети. - Да развиваме нови ниши в модната индустрия и дизайнерския отрасъл, да търсим нови възможности и в другите сектори на промишленото производство. Ако успеем, Италия я очаква нов ренесанс.
|
КОМЕНТАРИ
|