|
Замразяват трамвая, минаващ през Борисовата градина
публикувано от admin на дата 11/03/2014 17:03ч. 127
|
|
1 бр.
|
|
|
Заради протеста на живеещите в столичния квартал „Дианабад” ще се преосмисли нуждата от ново трамвайно трасе от булеварт „Пейо Яворов” до гара „Пионер”, съобщи главният архитект на София Петър Диков. Днес Комисията по опазване на околната среда към СОС отложи изменението на Общия устройствен план, засягащ проекта за трамвайно трасе през Борисовата градина.
Според Диков проблемът е не толкова в устройствения план, а в това, че гражданите не желаят от там да минава трамвай.Главният архитект подчерта, че ако жителите на Дианабад и Студентски град смятат, че този трамвай не им върши работа, има вероятност да се преосмисли нуждата от това трасе.
Диков обаче изтъкна, че според направените проучвания трамваят е важен и полезен за живеещите в района.
На въпрос колко дървета трябва да бъдат отсечени, за да може трамвайното трасе да бъде прокарано през гората, главният архитект каза, че става въпрос за минимален брой, които не са ценна дървесна растителност.Според хората от районите Дианабад и Студентски град обаче се предвижда изсичането на над 430 дървета, което щяло да има неблагоприятни последици за екологичния баланс.
Проектът, който вероятно сега ще бъде замразен, предвиждаше бъдещият трамвай да тръгва от Семинарията при кръстовището между ул. Стоян Михайловски и Алея Яворов. Продължава през Ловния парк към гара Пионер. Излиза на плажа на Дианабад и завива наляво по бул. Г. М. Димитров и тръгва по старото трасе на трамвай номер 2 към Дървеница. Беше предвидено и участъкът до Студентския град да има връзка с метростанцията на Г. М. Димитров.
Месеци наред обаче недоволни столичани, обединени във Facebook група: Не на изсичането на Борисовата градина и естакадата на Семинарията!, настояваха да няма трамвай и да се запази настоящото движениев района - с автобусите 94, 102 и 88, както и с близката спирка на метрото.
Днес, попитан дали автобусната линия №94 ще бъде закрита, Петър Диков посочи, че не се занимава с организация на движението и въпросът не е към него.
Опасения за закриването на линията изрази Борислав Попов, член на Инициативния граждански комитет за кварталите Изгрев и Дианабад, който каза пред журналисти, че ако 94 спре да се движи, двата квартала ще загубят преките си транспортни връзки с по-полямата част от столицата.
|
КОМЕНТАРИ
|